Dalak

dalakDalağın vücudumuzdaki işlevi

Dalak İnsan bedeninde bulunan süngerimsi ve oldukça yumuşak bir organdır. Dalakta oluşan hasarlı ve eski kan hücrelerini filtreler ve yok eder. Ayrıca enfeksiyona karşı savunma ve beyaz kan hücrelerinin üreterek; bu konuda büyük rol oynar. Vücudumuzda bulunan zararlı patojenlere karşı ilk savunmayı dalak yapar. Kan pıhtılaşmasında yardımcı olan kırmızı kan gibi trombositlerin vücutta çoğalmasını sağlar. Vücudumuzda hayati bir organdır. Bu organda çok sayıda Trombosit şekilde tuzağa düşürecek durumlarda, dalak büyük bir savaş yapar. Dalağın büyümesi ile kan akımında yavaşlamalar görülerek; dalakta hasar meydana gelirken, yok olmasına sebebiyet verir.

Dalak kanseri

Dalak kanseri kan lokasitlerinden oluşan kökenli bir grup malignansıdır. Kronik lenfositik lösemi anormal lenfositlerin kanda organlarda büyümesine sebep olur. Bazı hastalarda splenomegali rahatsızlıklar gözlenir. Bu kanser tedavilerinde kemoterapi ve radyasyon tedavi şekilleri kullanılırken; dalak kanseri teşhisinde bulunan hastalara splenektomi uygulanır. Kronik rahatsızlıklar ise tüm safhalarında kanda birikmesi sonucu oluşan rahatsızlıktır. Bu hastalıktan hepatomegali sık görülür. Hastayı rahatlatmak için tedavi şekilleri uygulanırken; hastalığın evresini belirlemek son derece etkilidir. Dalak kanseri nedir son derece hayati tehlike arz eden kanser riskleri arasındadır.

Dalak kanserinin tedavisi

Bu kanser çeşidinde de tedavi oldukça zahmetli ve zor bir süreçtir. Öncelikli olarak dalak kanserinin kaçıncı aşılamada olduğu saptanır. Daha sonra yapılacak muayene ve tetkikler ile, dalakta bulunan rahatsızlık teşhis edilir. Kanser bulgularına rastlandığında ameliyat edilmesi gerekiyor ise dalaktan gerekli parçala alınır. Ancak dalak da bulunan hasarın büyüklüğüne ve oluşturduğu hastalığa göre tedavi şekli değişir. Kanserde gerektiği zaman Kemoterapi ve Radyoterapi işlemleriyle hastaya gerekli tedavi uygulanır. Ancak ilerleyen safhalarında bu süreç daha daha sıkıntılı olur.