Kıl Dönmesi

kıl dönmesiKıl Dönmesi Nedir?

Öncelikle halk arasında hatalı bir bilgiyi düzelterek başlayalım. Kıl dönmesini insanlar uzayan kılların cilt dışına çıkamaması sonucu cilt altına uzaması şeklinde bilmektedir. Bu tamamen yanlış bir bilgi olup, bu duruma kıl batması denmektedir. Tıraş olan erkeklerin yüzünde ve kadınların bacaklarında ağda ve epilasyon sonrası kıl batması görülür. Fakat konumuz bu olmadığı için asıl konumuz ile devam edelim. Sorunu baştan sona ele alacağımız için biraz geniş kapsamlı bir konu olacaktır. Sizden ricam vaktiniz olduğu bir anda baştan sona incelemeniz olacaktır.

Kılların Cilt Altına Girmesidir

Evet değerli arkadaşlar kıl dönmesi problemi %95 kuyruk sokumu bölgesinde görülür ve bu bölgede kıllar cilt altına girmektedir. Cilt altına giren kıllar incelendiğinde büyük oranda saç ve vücut kılı olduğu görülmektedir. Yani saçlardan dökülen kıllar sırtımızdan kuyruk sokumu bölgesine kaymakta ve oradan oluşturduğu giriş deliği ile cilt altına girmektedir.

Saç Kılları Nasıl Dökülür ki?

Kıl dönmesi tedavisinde uzman bir isim olan Op. Dr. Atilla KAYA aynı zamanda saç sağlığı uzmanı olup, bu konuda şöyle bir açıklama yapmaktadır. Sağlıklı bir insanın kafasında 140 ile 200 bin arasında saç teli bulunmaktadır. Bunların her biri 2-10 yıl arası yaşayıp, yenilenmek için dökülmektedir. Bu dökülme günlük 60-70 tel olup, siz farkında olmasanız bile her gün 60-70 kıl dökülmektedir. Dökülen bu kılları kişinin hataları nedeniyle kuyruk sokumuna kayabilmektedir. Burada biriken kıllar cilt altına girebilmektedir. Bu nedenle daha fazla banyo ve dik oturmak önerilir.

Kıllar Cilt Altında Kapsül Oluşturur:

Ortaya çıkan giriş deliği sanki diğer kıllara yol gösterircesine yeni kıl ve tüylerin o delikten içeri girmesine neden olmaktadır. Vücudumuz cilt altına giren kıl ve tüylerin yabancı cisim olduğunun farkına varıp onları zar ile kaplamakta etrafa zarar vermesini önlemektedir. Hatta öyle ki cilt altında biriken bu kılları salgıladığı bir madde ile yakmayı amaçlar ama bu konuda başarılı olamayıp, aşağıda detaylarını göreceğiniz makat apsesine neden olmaktadır. Yani kıl dönmesi tedavi edilmemesi halinde ciddi doku hasarlarına neden olur.